![]() |
Vi har jobbat med påsar för att se om det kommer vatten. |
![]() |
Vi har jobbat med gurka för att se vad som händer. Av Lina-Amelia och Sigge |
![]() |
Dåm har torkat och krympt. |
![]() |
Vattnet har blivit ånga . |
![]() |
De här har klassen komit på. Av Metin och Wille |
![]() |
Vi ska undersöka vattnets fasta form. Is. Vi vill se vad som händer om vattnet är färgat när vi fryser det. |
![]() |
Vår grupp färgar vattnet grönt. |
![]() |
Vi fick bestämma i vilka kärl vattnet skulle frysas. |
![]() |
Strax ska vi sätta in vattnet i frysen. |
![]() |
Så här ser vattnet ut i fast form. Vi har fått isbitar i olika färger och storlekar. |
![]() |
Efter en stund i vårt klassrum smälter de igen. |
![]() |
Nu provar vi att värma vattnet så att ånga bildas. |
![]() |
Här har vi fångat lite ånga på en kall tallrik. Då blev den till vatten igen! |
Vad spännande och vad spännande att se vad som hänt med era gurkor nu. Får vi se ett nytt foto?
SvaraRadera